diff --git a/README.md b/README.md index 4a6bf77ada8676ddfe1b2c8c7a48b0fca2bfaf78..2682e017cf2d91003ba853b59a1021a13d32b9ba 100644 --- a/README.md +++ b/README.md @@ -2,12 +2,12 @@ ## JĂĄtĂŠk IsmertetĹ -A City Builder jĂĄtĂŠkunk egy 3D-s vĂĄrosĂŠpĂtĹ szimulĂĄtor, ahol a jĂĄtĂŠkos a vĂĄros polgĂĄrmestere, Ăgy a teljes vĂĄros fejlĹdĂŠse a felhasznĂĄlĂł kezĂŠben van. Fontos, hogy egy jĂłl felĂŠpĂtett, kiegyensĂşlyozott vĂĄros megteremtĂŠse a cĂŠl, ennek ĂŠrdekĂŠben lakĂłhelyeket, munkahelyeket ĂŠs tovĂĄbbi ĂŠpĂźleteket kell ĂŠpĂteni, amik biztosĂtĂĄjĂĄk egyrĂŠszt hĂłnaprĂłl hĂłnapra a vĂĄros pĂŠnzĂźgyeit, mĂĄsrĂŠszt a polgĂĄrok elĂŠgedettsĂŠgĂŠt. A jĂĄtĂŠkos, ha a vĂĄrost pĂŠnzĂźgyi csĹdbe viszi, vagy nem megfelelĹen ĂŠpĂti fel a vĂĄros struktĂşrĂĄjĂĄt, Ăgy boldogtalanok a polgĂĄrok, illetve ha vĂŠgzetes esemĂŠny kĂśvetkezik be (meteor zĂĄpor), akkor a jĂĄtĂŠk vĂŠget ĂŠrhet. +A City Builder jĂĄtĂŠkunk egy 3D-s vĂĄrosĂŠpĂtĹ szimulĂĄtor, ahol a jĂĄtĂŠkos a vĂĄros polgĂĄrmestere, Ăgy a teljes vĂĄros fejlĹdĂŠse a felhasznĂĄlĂł kezĂŠben van. Fontos, hogy egy jĂłl felĂŠpĂtett, kiegyensĂşlyozott vĂĄros megteremtĂŠse a cĂŠl, ennek ĂŠrdekĂŠben lakĂłhelyeket, munkahelyeket ĂŠs tovĂĄbbi ĂŠpĂźleteket kell ĂŠpĂteni, amik biztosĂtjĂĄk egyrĂŠszt hĂłnaprĂłl hĂłnapra a vĂĄros pĂŠnzĂźgyeit, mĂĄsrĂŠszt a polgĂĄrok elĂŠgedettsĂŠgĂŠt. A jĂĄtĂŠkos, ha a vĂĄrost pĂŠnzĂźgyi csĹdbe viszi, vagy nem megfelelĹen ĂŠpĂti fel a vĂĄros struktĂşrĂĄjĂĄt, Ăgy boldogtalanok a polgĂĄrok illetve, ha vĂŠgzetes esemĂŠny kĂśvetkezik be (meteor zĂĄpor), akkor a jĂĄtĂŠk vĂŠget ĂŠrhet. -A jĂĄtĂŠkot OpenGL-ben alkottuk meg C++ nyelv alatt. A 3D vilĂĄghoz szĂźksĂŠges rĂŠtegeket mi ĂŠpĂtettĂźk fel, azaz magĂĄt a jĂĄtĂŠk engine-t, a objektumok renerelĂŠsĂŠt, shadereket, alakzatokat, illetve a fĂŠnyt mi hoztuk lĂŠtre. A jĂĄtĂŠktĂŠr 5 alap alakzatbĂłl ĂĄll: Kocka, GĂśmb, Henger, GĂşla, KĂşp ĂŠs ezeknek a kombinĂĄciĂłjĂĄbĂłl ĂĄllnak komplex alakzatok, amiket a jĂĄtĂŠkban tĂŠnylegesn lĂĄthattok. (Pl: Fa 4 db kĂşpbĂłl ĂĄll, amik kicsit el vannak tolva, hogy fa hatĂĄst keltsĂźnk.) -TovĂĄbĂĄĂĄ a jĂĄtĂŠk jĂĄtszhatĂł 2D, 2.5D, 3D-ben egyarĂĄnt, ezt a grafikai beĂĄllĂtĂĄsoknĂĄl lehet testre szabni. +A jĂĄtĂŠkot OpenGL-ben alkottuk meg C++ nyelv alatt. A 3D vilĂĄghoz szĂźksĂŠges rĂŠtegeket mi ĂŠpĂtettĂźk fel, azaz magĂĄt a jĂĄtĂŠk engine-t, a objektumok renderelĂŠsĂŠt, shadereket, alakzatokat mind mi hoztuk lĂŠtre, illetve a fĂŠnyeket mi szimulĂĄljuk a shaderben. A jĂĄtĂŠktĂŠr 5 alap alakzatbĂłl ĂĄll: Kocka, GĂśmb, Henger, GĂşla, KĂşp ĂŠs ezeknek a kombinĂĄciĂłjĂĄbĂłl ĂĄllnak a komplex alakzatok, amiket a jĂĄtĂŠkban tĂŠnylegesen lĂĄthattok. (Pl: Fa 4 db kĂşpbĂłl ĂĄll, amik kicsit el vannak tolva, hogy fa hatĂĄst keltsĂźnk.) +TovĂĄbbĂĄ a jĂĄtĂŠk jĂĄtszhatĂł 2D, 2.5D, 3D-ben egyarĂĄnt, ezt a grafikai beĂĄllĂtĂĄsoknĂĄl lehet testre szabni. -A jĂĄtĂŠk engine megvalĂłsĂtĂĄsĂĄhoz felhasznĂĄlt Ăśtletek nagyban kĂśszĂśhetĹek a SzĂĄmĂtĂłgĂŠpes Grafika (IP - 18KVISZGG) tĂĄrgyon tanultaknak, illetve a https://learnopengl.com/ weboldalon fellelhetĹ forrĂĄsoknak. Azonban a project fĹleg csak az Ăśtletek gondolatmeneteit tartalmazza, a tĂŠnyleges kĂłdĂłkat mi Ărtuk meg teljesen ĂĄtalakĂtva, sajĂĄt Ăśtletekkel. +A jĂĄtĂŠk engine megvalĂłsĂtĂĄsĂĄhoz felhasznĂĄlt Ăśtletek nagyban kĂśszĂśnhetĹek a SzĂĄmĂtĂłgĂŠpes Grafika (IP - 18KVISZGG) tĂĄrgyon tanultaknak, illetve a https://learnopengl.com/ weboldalon fellelhetĹ forrĂĄsoknak. Azonban a project fĹleg csak az Ăśtletek gondolatmeneteit tartalmazza, a tĂŠnyleges kĂłdĂłkat mi Ărtuk meg teljesen ĂĄtalakĂtva, rengeteg sajĂĄt Ăśtletekkel. ## ElkĂŠszĂtett feladatok - Alapfeladat (1.5) @@ -78,4 +78,4 @@ https://www.pexels.com/ <br> https://www.flaticon.com <br> https://www.freepik.com <br> -**BĹvebben:** [AttribĂştumok](TextureAttributes.txt) \ No newline at end of file +**BĹvebben:** [AttribĂştumok](TextureAttributes.txt)