Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 13620602 authored by Tamás Péter's avatar Tamás Péter
Browse files

Update README.md

parent 73eaad5e
Branches master
No related tags found
No related merge requests found
Pipeline #50125 passed
......@@ -2,12 +2,12 @@
## Játék Ismertető
A City Builder játékunk egy 3D-s városépítő szimulátor, ahol a játékos a város polgármestere, így a teljes város fejlődése a felhasználó kezében van. Fontos, hogy egy jól felépített, kiegyensúlyozott város megteremtése a cél, ennek érdekében lakóhelyeket, munkahelyeket és további épületeket kell építeni, amik biztosítáják egyrészt hónapról hónapra a város pénzügyeit, másrészt a polgárok elégedettségét. A játékos, ha a várost pénzügyi csődbe viszi, vagy nem megfelelően építi fel a város struktúráját, így boldogtalanok a polgárok, illetve ha végzetes esemény következik be (meteor zápor), akkor a játék véget érhet.
A City Builder játékunk egy 3D-s városépítő szimulátor, ahol a játékos a város polgármestere, így a teljes város fejlődése a felhasználó kezében van. Fontos, hogy egy jól felépített, kiegyensúlyozott város megteremtése a cél, ennek érdekében lakóhelyeket, munkahelyeket és további épületeket kell építeni, amik biztosítják egyrészt hónapról hónapra a város pénzügyeit, másrészt a polgárok elégedettségét. A játékos, ha a várost pénzügyi csődbe viszi, vagy nem megfelelően építi fel a város struktúráját, így boldogtalanok a polgárok illetve, ha végzetes esemény következik be (meteor zápor), akkor a játék véget érhet.
A játékot OpenGL-ben alkottuk meg C++ nyelv alatt. A 3D világhoz szükséges rétegeket mi építettük fel, azaz magát a játék engine-t, a objektumok renerelését, shadereket, alakzatokat, illetve a fényt mi hoztuk létre. A játéktér 5 alap alakzatból áll: Kocka, Gömb, Henger, Gúla, Kúp és ezeknek a kombinációjából állnak komplex alakzatok, amiket a játékban ténylegesn láthattok. (Pl: Fa 4 db kúpból áll, amik kicsit el vannak tolva, hogy fa hatást keltsünk.)
Továbáá a játék játszható 2D, 2.5D, 3D-ben egyaránt, ezt a grafikai beállításoknál lehet testre szabni.
A játékot OpenGL-ben alkottuk meg C++ nyelv alatt. A 3D világhoz szükséges rétegeket mi építettük fel, azaz magát a játék engine-t, a objektumok renderelését, shadereket, alakzatokat mind mi hoztuk létre, illetve a fényeket mi szimuláljuk a shaderben. A játéktér 5 alap alakzatból áll: Kocka, Gömb, Henger, Gúla, Kúp és ezeknek a kombinációjából állnak a komplex alakzatok, amiket a játékban ténylegesen láthattok. (Pl: Fa 4 db kúpból áll, amik kicsit el vannak tolva, hogy fa hatást keltsünk.)
Továbbá a játék játszható 2D, 2.5D, 3D-ben egyaránt, ezt a grafikai beállításoknál lehet testre szabni.
A játék engine megvalósításához felhasznált ötletek nagyban köszöhetőek a Számítógépes Grafika (IP - 18KVISZGG) tárgyon tanultaknak, illetve a https://learnopengl.com/ weboldalon fellelhető forrásoknak. Azonban a project főleg csak az ötletek gondolatmeneteit tartalmazza, a tényleges kódókat mi írtuk meg teljesen átalakítva, saját ötletekkel.
A játék engine megvalósításához felhasznált ötletek nagyban köszönhetőek a Számítógépes Grafika (IP - 18KVISZGG) tárgyon tanultaknak, illetve a https://learnopengl.com/ weboldalon fellelhető forrásoknak. Azonban a project főleg csak az ötletek gondolatmeneteit tartalmazza, a tényleges kódókat mi írtuk meg teljesen átalakítva, rengeteg saját ötletekkel.
## Elkészített feladatok
- Alapfeladat (1.5)
......@@ -78,4 +78,4 @@ https://www.pexels.com/ <br>
https://www.flaticon.com <br>
https://www.freepik.com <br>
**Bővebben:** [Attribútumok](TextureAttributes.txt)
\ No newline at end of file
**Bővebben:** [Attribútumok](TextureAttributes.txt)
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment