Zomberman - skacimacik - Börzsönyi Réka, Szamecz Márton, Varga Norbert
A Zomberman a Szoftvertechnológia tárgy keretein belül készült mint beadandó. Feladatunk a Bomberman/Dyna Blaster-nek a megvalósítása volt.
Feljesztői dokumentáció
Megtekinthető a program legfrissebb kiadott verzójának API dokumentációja ezen a linken.
Alapjáték leírása
A játékban két játékos játszhat egymás ellen, a céljuk, hogy minél tovább túléljenek. Túlélésüket nehezítik a szörnyek, akik véletlenszerűen lépkednek a pályán, ha rálépnek egy játékosra akkor meghal az a játékos. A játékosok lerakhatnak bombákat, ezek adott idő után felrobbannak. A pályán vannak dobozok, ezeket felrobbantva juthatnak a játékosok bónuszokhoz.
Irányítás
- kék játékos
- WASD: lépés
- Q: bomba
- E: akadály lerakása (bónusz felvétele után)
- piros játékos
- IJKL: lépés
- U: bomba
- O: akadály lerakása (bónusz felvétele esetén)
- főmenübe kilépés: ALT + BACKSPACE
Választott feladatok
- intelligens szörnyek
- okos szörny: Minden irányváltásnál optimális utat keres a legközelebbi játékoshoz.
- ügyetlen szörny: Hasonlít az okos szörnyhöz, de néha rossz döntést hoz.
- szellem szörny: Képes átmenni a dobozokon, belső falakon.
- hátráltató bónuszok
- Doboz felrobbanása után megjelenhet olyan bónusz ami hátráltatja a játékost. Nem ismeri a játékos a hatását addig, amíg rá nem lép.
- haladó bónuszok
- Többfajta bónusz.
- battle royale
- Időközönként szűkül a pálya.
Textúrák
A textúrákat mi készítettük, és nagyban hatással volt ránk a Plants VS Zombies.
- alap szörny: alap zombi
- intelligens szörny: imp (mini zombi)
- ügyetlen szörny: vödrös zombi
- szellem szörny: lufis zombi
- bomba: cherry bomb
- nagyobb hatótávú bomba bónusz: cherry bomb izmos karral
- több bomba bónusz: cherry bomb bónusz jellel
- belső fal: wall-nut
- kék/piros akadály: kék/piros wall-nut
- akadály lerakás bónusz: két színezett wall-nut
- gyorsító bónusz: kávébab
- szellem bónusz: lufi
- sérthetetlenség bónusz: pajzs
- hátráltató bónusz: hypno-shroom